PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN KONSUMEN DALAM PEMBELIAN LIPSTIK PURBASARI DI KOTA KENDARI

Fanti Asriani, makmur kambolong, Liwaul Liwaul

Abstract


The purpose of this study is to determine the effect of product quality on lipstiik purbasari purchase decision and the significance of product quality influence on consumer decisions in purchasing purbasari lipstick. In this study using accidental sampling sampling technique that researchers choose who are members of the population who by chance meet with researchers who are considered to provide the necessary information. The data collection techniques used in this study is to use a questionnaire distributed to the respondents as much as 30 respondents. Product quality positively affects the consumer's decision to purchase a purple lipstick product, hence Hypothesis One (H1) is accepted which states that there is a positive influence. the quality of the product against the purchase decision of lipstick purbasari, and reject Hypothesis Zero (Ho) stating that there is no positive effect of product quality on purchasing decision lipstick purbasari. The result of the test of sinifikansi shows that the quality of the product partially significantly influence the purchasing decision of lipstick purbasari, so Hypothesis One (H1) accepted that there is significant influence of product quality to purchase decision of lipstick purbasari, and reject Hypothesis Zero (Ho) there is a significant effect of product quality on purchasing decision of lipstick purbasari.

 


Keywords


Product Quality and Consumer Decision

Full Text:

PDF

References


A.B. Susanto, Himawan Wijanarko.(2004). Power branding, Membangun merek unggul dan organisasi pendukungnya. Penerbit Mizan Publika Jakarta

Ardani, I. G. A. K. S. (2007). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran TerhadapPenjualan Pada Toko Cendera Mata Di Objek Wisata Tanah Lot,Kabupaten Tabanan. Buletin Studi Ekonomi. 12 (2): 173-189.

Astuti, Sri Wahyuni dan I Gde Cahyadi, 2007, Pengaruh Elemen Ekuitas Merek Terhadap Rasa Percaya Diri Pelanggan di Surabaya Atas Keputusan Pembelian Sepeda Motor Honda, Majalah Ekonomi, Tahun XVII. No. 2, Agustus, Hal. 145-146.

Basu, Swastha, dan Irawan, 2001. Manajemen Pemasaran Modern, Liberty Yogyakarta.

Barata, 2004, Dasar-Dasar Pelayanan Prima, Cetakan 2, PT. Eleks Media Komputindo, Jakarta.

Carl McDaniel & Roger Gates, “Riset Pemasaran Kontemporer”,Salemba Empat, Jakarta, 2001.

Engel, F. James, Roger D. Blackwell, dan Paul W. Miniard. 2004. Perilaku Konsumen. Terjemahan Alex Budianto. Edisi Keenam. Jilid 2. Jakarta: Bina Rupa Aksara.

Fandy Tjiptono, 2005. Strategi Pemasaran, Andi Opset, Edisi Kedua, Yogyakarta.

Ferdinand, 2006. Metode Penelitian Manajemen, Edisi II, Penerbit Badu, Jakarta.

J Soepranto, 1989. Statistik : Teori dan Aplikasi, Jilid I, Erlangga, Jakarta.

Kotler, Philips, 2001, Marketing, Erlangga, Jakarta.

Kotler, Philip, 2004, "Manajemen Pemasaran", Edisi Millenium, Jilid 1, Prenhallindo,Jakarta.

Purwanto, (2008), Metodologi Penelitian Kuantitatif Untuk Psikologi dan Pendidikan, Pustaka Pelajar, Yogyakarta.

Ma’ruf, Hendri. 2005. Pemasaran Ritel. Penerbit PT. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.

Mursid. (2003). Manajemen Pemasaran. Edisi 1. Penerbit Bumi Aksara Jakarta Bekerja SamaDengan Pusat Antar Universitar Studi Ekonomi UI, Jakarta.

Nabhan Faris dan Kresnaini Enlik, 2005. Faktor – Faktor yang Berpengaruh Terhadap Keputusan Konsumen dalam Melakukan Pembelian pada Rumah Makan di Kota Batu. Jurnal Ekonomi dan Manajemen Volume 6. Nomer 3, Malang: Fakultas Ekonomi Gajayana.

Nawawi, Hadari H. dan H.M. Martini, 2000. Administrasi Personel untuk Peningkatan Produktivitas Kerja, Jakarta: CV Haji Masagung.

Sugiyono, 2004, Statistika untuk Penelitian, Cetakan Keenam, Penerbit Alfabeta,Bandung.Umar, Husein. 2003. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Penerbit PT.Gramedia. Jakarta.

Santoso Singgih, 2001. Statistik Multivariat, Jakarta: Penerbit PT. Elex Media Komputindo, hlm 378-452.

Shimp, Terence (2003), Periklanan Promosi & Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Tewrpadu, Jilid I (Edisi 5), Erlangga, Jakarta.

Stanton, W.J. dan Y. Lamarto. 1985.Prinsip Pemasaran, Jilid I Erlangga,Jakarta

Stanton, W.J. 1984. Prinsip Pemasaran. Erlangga, Jakarta.Stanton, W.J. 1994.

Prinsip Pemasaran I . Erlangga, Jakarta

Sutisna, 2003, Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran, Remaja Rosdakarya, Bandung.

Utami Christina Whidya, 2010, Manajemen Riset, Salemba Empat, Jakarta




DOI: http://dx.doi.org/10.33772/bujab.v3i1.9598

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Fanti Asriani, makmur kambolong, Liwaul Liwaul

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Universitas Halu Oleo Universitas Halu Oleo Kendari

Mailing:
Laboratorium Administrasi Bisnis
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
Universitas Halu Oleo, Kendari, Indonesia

Address: Kampus Hijau Bumi Tridharma, Anduonohu, Kec. Kambu, Kota Kendari, Sulawesi Tenggara 93232, Indonesia.
Phone: 0811-3666-227
Contact E-Mail: erniqomariyah_fisip@uho.ac.id
Website: https://www.uho.ac.id/ 


Creative Commons License
Business UHO: Jurnal Administrasi Bisnis is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.